2013.06.01.
15:10

Írta: qmatron

Újratervezés

Már csak 3 nap és elkezdhetek sportolni. A 24. napon úgy gondoltam, hogy összesen egy hónap lesz, amit ki kell hagynom, de végül kicsivel több, mint 3 hónap lett belőle. Ez már elég komoly kényszerpihenő, így alaposan meg kell terveznem az előttem álló időszakot, ezért most visszanézek, hogy tanulhassak a korábbi hibákból és tökéletesen sikerüljön a felkészülés.

Nem volt ez mindig így. Mikor megtettem az első futólépéseket nem érdekelt se táv, se idő. Elsősorban a fogyás volt tervben és kiegészítve egy tudatos táplálkozással, valamint rendszeres erősítő edzésekkel sikerült is elérni a célomat. Ekkor még csak futottam. A változást az első verseny hozta meg, ahova az akkori kollégákkal neveztünk és trióban lefutottuk a félmaratont:

nike.jpg

Hihetetlen élmény volt, ahogy több ezer emberrel róttuk a métereket Budapest legszebb részein, ahogy elfutottam az elejét, ahogy egy holtpont után sikerült meghúznom az utolsó kilométereket, ahogy gyakorlatilag besprintelnem a célba, az ismeretlen éljenzők sorfala közt. Addig nem gondoltam arra, milyen lehet egy futóverseny, nem is vonzott különösebben, utána már tudtam, hogy ez csak a kezdet volt. Eldöntöttem, hogy egyéniben is nekimegyek a távnak.

Két és fél hónapom volt a felkészülésre. Ennyi idő alatt kellett megháromszorozni az akkori maximum teljesítményemet. Elkezdtem bújni a netet és igyekeztem futóra olvasni magam. Végül kinéztem egy szimpatikus, 12 hetes edzéstervet és belevágtam. Már nem csak kocogtam. Megismerkedtem a résztáv, fartlek és hill edzések fogalmával, bár az akkori lakóhelyem miatt (a belvárosban nincs hegy vagy olyan pálya, ahol ki tudtam volna mérni a résztávokat), legtöbbször fartlekeztem. Az eredmény nem maradt el, a korábbi 7-8 kilométerek helyett nem okozott gondot 15-16 km lefutása a hétvégi hosszúk alkalmával. Ekidenben még részt vettem egy versenyen, majd elérkezett az idő és sikeresen teljesítettem a félmaratont:

balaton.jpg

Fizikailag megterhelő volt a felkészülés, örültem, hogy sikeres volt de úgy döntöttem egy időre eldobom a terveket és újra csak futok. A tél kényelmes örömfutásokkal telt, de mivel padon nem szeretek futni így a heti kilométer számok csökkentek, valamint elmaradtak a hosszúk is, a hideg miatt. Azért nem álltam le teljesen, heti 3-szor így is felhúztam a futó-, egyszer a focicipőmet.

November közepe és Február vége közt kb. 300 km-t futottam és beneveztem az év egyik első versenyére, a 28. Pécs-Harkányra. Először teljesítettem 21 kilométernél hosszabb távot és először szembesültem azzal, hogy nem voltam elég felkészült. Az utolsó kilométerek nagyon szenvedősre sikerültek, de végül bevonszoltam magam a célba:

pécs-harkány.jpg

Ezután eldöntöttem,hogy belevágok a maratoni felkészülésbe. Kitéptem valamelyik Spuri magazinból egy 28 hetes edzéstervet és felraktam a hűtőajtóra:

Photo0424.jpg

Időközben lakóhelyet váltottam, valamint már sokkal jobban ismertem a várost futószempontból, így elkezdtem a hill valamint lépcsős, résztávos és harmadoló edzéseket is alkalmazni. Természetesen a hosszú futások és fartlekek sem maradtak el. A foci állandó maradt, de egyre több más sportot is behoztam, hogy megtörjem a monotonitást.

Egész jól haladtam. Éreztem, hogy gyorsulok és az erőnlétem is nő. Ismerkedtem a határaimmal és általánosságban elmondható, hogy a heti 40 km lett ideális számomra. Több versenyen is részt vettem a szezonban és kirobbanó formában voltam Szeptember környékén. Sajnos egy betegség miatt meg kellett szakítanom a felkészülést és le kellett mondani a maratonról.

Nem követtem el ugyanazt a hibát, mint egy évvel korábban, amint felépültem folytattam az edzéstervet, legalábbis nagyvonalakban. Minden megtett kilométert és sport tevékenységet feljegyeztem, így tudom, hogy 2012. Október 9. és December 31. közt 313 km-t futottam, 16 alkalommal voltam focizni, 200 km-t tekertem és egyszer jógáztam.

A pontos számok és az addigi tapasztalataim alapján megírtam az első edzéstervemet, amivel másodszor vágtam neki a maratoni felkészülésnek. 11 hét alatt 516 km futást, 25 alkalommal focit, 11 erősítő edzést, heti 40 km bringát, 4 versenyt és 11 pihenőnapot terveztem be. Többé-kevésbé sikerült tartanom, de egy sérülés miatt félbe kellett szakítani és ismét lemondanom a maratonról.

3 nap múlva, harmadszor is nekikezdek a felkészülésnek és biztos vagyok benne, hogy ezúttal sikerrel járok. Az újrakezdésről természetesen olvashattok majd.

Szólj hozzá!

Címkék: verseny futás edésterv

A bejegyzés trackback címe:

https://fattyboom.blog.hu/api/trackback/id/tr285339002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása