2013.04.14.
22:00

Írta: qmatron

Dani fogyása I.

Mióta sikerült megszabadulni pár kilótól, több ismerősöm is megkeresett azzal, hogy meséljem el, hogy csináltam. Általában annyit szoktam mondani, hogy titok nincs. Ne zabálj és sportolj. Tényleg. Ennyi. Persze sokat olvastam a témában és van pár dolog, amit a mai napig betartok.

Pár hete az egyik haverom (nevezzük Daninak) talált be, hogy állítsak össze neki egy edzéstervet és étrendet. 20 kilótól szeretne megszabadulni 6 hónapon belül. Ez teljesen vállalhatónak tűnik, a saját tapasztalataim alapján. Dani két dolgot mondott. Nem tud futni és nincs pénze egészséges ételekre. Na, ezzel gyakorlatilag kilőtte azt, amivel én fogytam, bár az egészséges táplálkozás szerintem nem pénz kérdése.

Nem szeretnék én lenni az új zsírégető pápa, és csak olyan dolgokról tudok írni, ami nálam működött, de bízom benne, hogy a tanácsaim segítenek megszabadulni pár kilótól. A legfontosabb mielőtt valaki belevágna a fogyásba, hogy tényleg akarja. Nincs, jó lenne, meg kéne, meg majd. Minden csak kifogás. Ha fogyni akarsz, tegyél érte. Csak így érhetsz el eredményt.

A legtöbb dolog, amit összeírtam általános érvényű, a lényeg mindig, hogy szabd magadra az étkezést és az edzéseket is. Csalni ér, de csak magadat csapot be. Ha tényleg akarod ez amúgy eszedbe se fog jutni.

Táplálkozás 

A cél napi 2000kcal bevitele. Lehetőség szerint száműzd a szénhidrátod az étrendedből. Ezekre különösen figyelj:

  • Cukor. Ezt a legnehezebb elkerülni. Mindenben ott. Szerencsére a legtöbb élelmiszeren már van tápérték táblázat.  Ez mostantól legyen a barátod. Kávé, tea csak cukor nélkül (édesítő sem). A sütikéről meg a csokiról ne is álmodj. Ez nekem nagyon nehezen ment, imádom a csokit..
  • Liszt. Na ha szereted a péksütit mint én, akkor nagy szarban leszel. Felejtsd el a pékséget egy jó időre. Se kakaós csiga, se kenyér, se zsemle. Ha nagyon ennél valami pékárut, akkor figyelj arra oda, hogy teljes kiőrlésű lisztből készült terméket vásárolj.
  • Krumpli és rizs. Szintén kuka, hagyd el. A rizsről van egy tévhit, hogy egészséges. Lehet, nem tudom. Én elhagynám a helyedben, mert hizlal. Ha valamihez szeretnél köretet enni, akkor párolt vagy grill zöldségek, saláták.

Nem konkrét menü de pár ötlet annak összeállításához: 

  • Reggeli. Legyen kiadós és tartalmazzon valami gabonafélét (pl.: zab, müzli, kukoricapehely), tejterméket (joghurtok cukortartalmára figyelj) és gyümölcsöt (sok gyümölcsben elég sok a cukor ezért is fontos, hogy más formában ne vigyél be a szervezetbe)
  • Ebéd. Próbáld meg eltolni kora délutánra, kettő körülire. Hal vagy fehér hús + friss saláta vagy párolt ill. grill zöldségek. A legegyszerűbb befizetni valami ebédfutárnál egy ilyen főételre.
  • Vacsora. Ezt ne vidd túlzásba. Minimál saláta vagy gyümölcs. Ha nagyon éhes vagy és nassolnál, akkor rágj el egy répát. Avokadó vagy padlizsán krémmel meglepően finom.

Mozgás

Szándékosan nem sportot írtam. A lényeg a mozgáson van, hogy rendszeres legyen. Ami kifejezetten jó ha fogyni szeretnél az a torna. Ezt csináld minden reggel. Nem kell nagy dolgokra gondolni. Nyújtó gyakorlatok ill. bemelegítés vagy akár jóga. Fekvőtámasz, felülés, „tricepsz” gyakorlatok, guggolás. Amennyit legelőször kényelmesen meg bírsz csinálni, azzal kezdj el "szériázni. Ez ha kettő, akkor kettő. Mindegyikből menjen 3 sorozat ezzel a számmal. Próbáld meg hetente duplázni a "széria számot". Ez főleg az elején fog menni, aztán ha már 200 fekvőt csinálsz, akkor elég ha ötöt dobsz hetente.  A fegyencedzést is elkezdheted, lehet bejön.

Bringa. Lehetőleg ne szoba bicikli, de ha nincs más az is megteszi. Legalább heti 3-szor, délután/esténként.

  • Az egyik nap legyen laza, kényelmes tempójú tekerés, min. 60 perc.

  • A következő alkalom is legyen hasonló táv (min. 60 perc), de játssz az irammal vagy harmadold el. Pl. 10 perc laza, bemelegítő tekerés, 40 perc erős-közepes tempó majd 10 perc laza levezető tekerés. Ha ez nem megy, akkor is legyen bemelegítő és levezető szakasz, de a 40 perces középső etapon játssz az irammal, max. sebesség majd nagyon lassú tekerés; erős közepes - kicsit gyorsabb, mint a gurulás; stb. A nagyobb iramot az elején lehet csak pár percig bírod, a lényeg, hogy addig húzd, ameddig csak bírod. Ebből majd jól le fogod tudni mérni a fejlődést. Ha van kilométer órát, sebességhez is kötheted.

  • A harmadik nap lehetőleg legyen szabadban és min 90-120 perc. Kényelmes tempó, a lényeg a hosszú távon van.

Minden más sport. Kell a változatosság. Fogyásra különösen jó a konditerem és a fallabda, de kosarazni, úszni, focizni is érdemes elmenni. Ha más sportokat (főleg csapat) is beiktatsz az edzéstervbe, nem fog monotonnak tűnni és kisebb rá az esély, hogy feladd.

Az étkezésnél én a fenti dolgokra figyeltem. A mozgásnál a futás volt a nyerő, de erről most szándékosan nem írtam. Ez a poszt Daniról szól és hamarosan úgyis írok futó edzéstervekről. Pár napja beszéltem egyébként vele és elmondása szerint néhány kilótól már sikerült is megszabadulnia. Csak az étkezésre figyel oda egyenlőre, még nem kezdett el mozogni. Remélem, hamarosan ez is megtörténik és beszámol eredményeiről, egy vendégposzt keretében.

Mivel eddig minden poszt végére tettem egy videót, azt hiszem ebből rendszert csinálok. Jó tekerést, Dani!

2 komment

Címkék: táplálkozás fogyás bringa edzésterv Dani

A bejegyzés trackback címe:

https://fattyboom.blog.hu/api/trackback/id/tr635222760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sdaniel 2013.04.15. 16:48:59

Jelentem ma megvolt az első bringás etap,15 km :) A lánc csak egyszer esett le és ami a legfurcsább,hogy csak a könyököm fáj :)
süti beállítások módosítása