2014.05.16.
09:37

Írta: qmatron

Cipőteszt - FRISSÍTVE

Az elmúlt hetekben, hónapokban többen is új futócipő vásárlásra adták a fejüket és előtte kikérték a véleményem. Igyekeztem mindenkinek azt a tanácsot adni, hogy próbáljon meg több cipőt, sétálgasson benne, fusson pár kört az üzletben vagy menjen el egy cipőtesztre mielőtt meghozza a döntést. 

Az alapvető szabály úgy gondolom, hogy mindenki a pénztárcájának, lábtípusának és ízlésének megfelelő cipőt válasszon. Ehhez próbálok egy kis segítséget nyújtani, ebben a cikkben összeszedtem az eddigi futócipőimről a tapasztalataimat. Ha bármilyen kérdésed lenne, tedd fel kommentben és megpróbálok rá válaszolni, vagy olvasd el ezt a cikket és irány a legközelebbi futóbolt.

-1 Fila

Nem kimondott futócipő, de ebben tettem meg az első kilométereket. Mindenhol azt olvashatod, hogy mielőtt elkezdenél futni, az első lépés beszerezni egy futócipőt. Én ezzel vitatkoznék, az első lépés, hogy elhatározod magad és elindulsz, mindegy miben és mennyit, csak kezdj el futni. Persze ha már látod, hogy a futás nem csak egy fellángolás lesz mindenképp ruházz be egy futócipőbe, ízületeid védelmének érdekében ill. meg fogsz lepődni mennyivel könnyebb és jobb érzés lesz futni.

WP_20131208_001.jpg

Megtett kilométerek: kb. 120

Használati idő: 1 hónap

Ár: kb. 10 000 Ft.-

Lelőhely: Fürge Nyuszi Pécs

Wink

Az első igazi futócipőm. Amikor először futottam benne, úgy éreztem, hogy lebegek és szinte maguktól mennek a lábaim. Nagyon a szívemhez nőtt, ebben váltam futóvá és vettem részt az első versenyemen. Utólag már tudom, hogy ez a belépő szint, a csillapítás a sarok és talp részen is gyenge, a stabilitás és szellőzés rendben, a design meg olyan 90-es évek, de ez nem volt szempont. Ár-érték arányban rendben van, a Deceathlon/Intersport saját márkás belépő modelljeivel egyenértékű így aki ebben a kategóriában keresgél, bátran ajánlom neki.

WP_20140309_004.jpg

Megtett kilométerek: kb. 700

Használati idő: 9 hónap

Ár: 5 600 Ft.-

Lelőhely: Konzum Pécs

Nike Air Retailate

Az első komolyabb futócipőm de nincsenek jó emlékeim róla. Belépő modell ez is de már érezhetően más kategória mint a Wink. A mai napig használom a szüleimnél, legutóbb 25 km-ert mentem benne és még jól bírta. Amit nem szerettem, hogy a csillapítás a talp részen gyenge volt és nagyon hamar elkopott a betonon. A szellőzés sem az igazi, az oldaltartás rendben van. A design nekem a mai napig bejön de ez szubjektív. Összességében nem ajánlom ezt a cipőt.

WP_20140309_002.jpg

Megtett kilométerek: kb. 1000

Használati idő: 6 hónap

Ár: 15 000 Ft.-

Lelőhely: Hervis Corvin

Asics Gel Pulse 3

Az eddigi kedvenc cipőm. Ebben futottam a legtöbbet és ebben voltam a eddig a legjobb formámban. A Nike-hoz képest jobb sarok és talp csillapítás és lassabban is kopott. A szellőzése elfogadható bár nyáron sokszor vastagnak bizonyult. A lábtartás remek, a textil viszont gyorsan kopik és ki is lyukadt a használat végére. Meg akartam tartani tartalék/edző cipőnek de sikerült 90 fokon kimosni így ezt buktam.. Erősen ajánlott típus.

WP_20131208_002.jpg

Megtett kilométerek: kb. 1500

Használati idő: 11 hónap

Ár: 20 000 Ft.-

Lelőhely: Decathlon Budaörs

Asics Gel-Zaraca

Az első kicsit minimalista futócipőm. Nem tudatosan kerestem a típust, szerettem volna kitartani az Asics mellett és körülnéztem online egy jó ár/érték arányú cipőt keresve. Nem igazán tudtam mire számítsak, sőt azt sem, hogy ez minimalista futócipő, az eladó hívta fel rá a figyelmemet, adott pár tippet és egy útmutatót is. Mondanom sem kell, hogy nem törődtem a fokozatos átállással és a megvétel napján elmentem vele egy 30 km-es körre. Elsőre nem szerettem bele de tudtam, hogy cipőváltáskor ez normális. Aztán úgy alakult, hogy hosszú ideig ez volt az utolsó futásom és a sérülésért egy ideig a cipőt is okoltam ezért igazán sose kedveltem meg. A sarok csillapítás nekem kevés volt, a talp rendben. Lassú kopás és jó szellőzés. A textil itt is feladta és kilyukadt kb. 1200 km után. Összességében nem ajánlom, hogy ilyen cipőt vegyél.

WP_20140313_001.jpg

Megtett kilométerek: kb. 1500

Használati idő: 15 hónap

Ár: 20 000 Ft.-

Lelőhely: multiNavigator.hu

Mizuno Wave Maverick

Ezt a cipőt használtam eddig a legtovább, igaz ebben közrejátszott, hogy az elmúlt két évben lényegesen kevesebbet is futottam. Régóta szemeztem a márkával és mikor megláttam leértékelve, lecsaptam rá. "Klasszikus futócip", jó sarokcsillapitással  és szellőzéssel. Átlagos tempóban kopott és a vége pontosan ugyanaz lett mint az előtte lévő 2 cipőmnek, kilyukadt a vászon a jobboson. Kezdem úgy érezni nem a cipőkkel, hanem a lábammal van a probléma :) Nem fűz különösebb érzelem a cipőhöz, tette a dolgát, jó ár/érték arány, ajánlott kategória.

dsc_0357.jpg

Megtett kilométerek: kb. 1200

Használati idő: 24 hónap

Ár: 15 000 Ft.-

Lelőhely: Decathlon Budaörs

Kalenji Ekiden Active Trail

Kicsit idegengedtem a Kalenji márkától de eddig jó döntésnek tűnik, igaz még csak kétszer volt rajtam. Egy enyhe terepre alklmas cipőt kerestem, az őszi-téli időszakra és ez tűnt a legjobb ár/érték arányú választásnak. Remélem nem fogok csalódni, pár hónap használat után megírom a tapasztalataimat.

dsc_0358.jpg

Megtett kilométerek: folyamatban

Használati idő: folyamatban

Ár: 20€

Lelőhely: Decathlon Online

 

2 komment

Címkék: ajánló futás mizuno cipőteszt kalenji Nike Asics Fila New Balance Wink

A bejegyzés trackback címe:

https://fattyboom.blog.hu/api/trackback/id/tr585818801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2014.05.17. 15:18:05

Sima sport cipőben kezdtem a futást, földes úton. Meg is fizettem az árát, mert a lábujjam alatti párnacsont begyulladt, és sokszor okozott, ill. okoz esetenként komoly fájdalmat. Németországban járva, akción vettem egy puma futócipőt. Abban még járni is olyan, mint a lebegés, mert futni már nem futok.

qmatron · http://fattyboom.blog.hu 2016.09.15. 21:46:20

@micsoda?: Mikor a sima sportcipőről, futócipőre váltottam az nekem is hasonló élmény volt.
Sajnálom a sérülélst, én szerencsére megúsztam. Remélem ez a poszt segít a cipőválasztásban a kezdő futóknak és elkerülhetik a hasonló problémákat.
süti beállítások módosítása